August 1, 2011

Hantu Dibulan Ramadan

BLOG !! lu ape cite skrang? haha
lame beb aku tak update blog ni , ntah2 da berhantu branak lima.. 
aku sbenarnye busy sangat2 doe nak update lu . 
nak2 gua skrg ni study . lg la busy beb...
kalau aku update pun mende bangang2 je aku post kn entry yg aku copy paste . 
hahahaa . aku pun tak tau knpe .. 
skrg pun da masuk bulan barakah . bulan ramadan . 
bulan feveret aku tuh.. haha bulan ni la yg akan mgajar kite semua umat islam erti kesabaran .
sbb tu la bulan ni dpanggil bulan madrasah iaitu bulan sekolah , bulan ramadan ni akan myekolahkan kite . hee

“Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa” [Al Baqarah:183]
Dari ayat di atas kita ketahui bahwa tujuan berpuasa itu bukan sekedar menahan lapar dan haus. Tapi agar kita jadi manusia yang bertakwa. Takwa itu artinya menjalankan seluruh perintah Allah dan menjauhi semua larangannya.
Doa tahan puasa :
DENGAN NAMA ALLAH
 ( Allahumma wabaringsana wabaringsini wataktahan wamaumati
walihatjam masihlamalagi takdenasi watibaimeggi nantilainkali wakasiganti )
AMINNN
hahahaa
sekadar gurauan dibulan puasa saja . 
selamat berpuasa semua

No comments:

Post a Comment